نمونه سوالات فنی و حرفه ای،کاردانش،بانک ایمیل،مقالات دانشجوئی

ارائه بهترین نمونه سوالات فنی و حرفه ای ،کاردانش ، بانک ایمیل،مقالات دانشجوئی

نمونه سوالات فنی و حرفه ای،کاردانش،بانک ایمیل،مقالات دانشجوئی

ارائه بهترین نمونه سوالات فنی و حرفه ای ،کاردانش ، بانک ایمیل،مقالات دانشجوئی

ترجمه مقاله استراتژی کنترل تطبیقی برای کاربردهای جبرانساز استاتیک توزیع

عنوان انگلیسی مقاله: An Adaptive Control Strategy for DSTATCOM Applications in an Electric Ship Power System
عنوان فارسی مقاله: استراتژی کنترل تطبیقی برای کاربردهای جبرانساز استاتیک توزیع در سیستم برقی کشتی الکتریکی
دسته: مهندسی برق
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 26
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
جبرانساز استاتیک توزیع ( DSTATCOM ) یک دستگاه جبران کننده شنت است که به طور کلی برای حل مشکلات کیفیت توان در سیستم های توزیعاستفاده می شود. در یک کشتی تمام برقی، مشکلات مربوط به کیفیت توان به علت تقاضای بالای انرژی توسطبارها، مانند بارهای ضربه ای، بوجود می آیند . این مقاله کاربرد یک DSTATCOM برای بهبود کیفیت توان درسیستم قدرت یک کشتیدر حین و بعد از اعمال بارهای ضربه ای را نشان می دهد.استراتژی کنترل DSTATCOM نقش مهمی را در حفظولتاژ در نقطه کوپلینگ مشترک بازی می کند. در این مقاله یک استراتژیکنترل تطبیقیDSTATCOM   جدید بر اساس سیستم ایمنی مصنوعی (AIS) معرفی شده است. پارامترهای بهینه کنترل کنندهدر ابتدا با استفاده از الگوریتم  بهینه سازی ازدحام ذرات به دست آمدهاند. ایننوعیمصونیت ذاتی نسبت به اغتشاشات معمول سیستم فراهم می کند. برای اغتشاشات ناشناخته و تصادفی سیستم، پارامترهای کنترل به صورت آنلاین تغییر می کنند ،بنابراین ایمنی تطبیقی به سیستم کنترل فراهم می شود . عملکرد DSTATCOM و استراتژی کنترل تطبیقی مبتنی بر AISدر ابتدا در پلت فرم شبیه سازی MATLAB مورد مطالعه قرار گرفت . و این از طریق پیاده سازی سیستم قدرت کشتی بر روی شبیه ساز دیجیتال در زمان واقعی و الگوریتم کنترلی بر یک پردازشگر سیگنال دیجیتالی تایید شد. 
فهرست واژه: 
کنترل تطبیقی، ایمنی تطبیقی، سیستم ایمنی مصنوعی (AIS)، پردازنده های سیگنال دیجیتال (DSP)، جبرانساز استاتیک توزیع (DSTATCOM)، سیستم برق قدرت کشتی، مصونیت ذاتی ، شبیه ساز دیجیتال زمان واقعی (RTDS)
مقدمه:
سیستم قدرت یک کشتی تمام برقی یک شبکه بهم پیوسته دارد، بطوری که بار نیروی محرکه، بارهای توزیع، سنسور و دیگر بارهای اضطراری  و بارهای ضربه ای ( سلاح های ریلی، پرتاب کننده های هواپیما و غیره ) همه قسمت هایی از یک شبکه هستند. در بین بارها، بارهای ضربه ای بیشترین اثر را بر روی کیفیت توان سیستم توزیع کشتی می گذارند زیرا آنها مقدار زیادی از انرژی را در یک دوره زمانی کوتاه نیاز دارند [1] ، [2].در شرایط بحرانی و جنگ برای کاهش اثرات بارهای ضربه ای بر روی ولتاژ باس و بهبود طول عمر کشتی ، یک جبران ساز استاتیک توزیع ( DSTATCOM ) میتواند استفاده شود و آن را در مقدار قابل قبول نگه دارد.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

ترجمه مقاله مسیریابی پایدار در برابر خطا: در سیستم های HPC

عنوان انگلیسی مقاله: Fault-tolerant Routing for Multiple Permanent and Non-permanent Faults in HPC Systems
عنوان فارسی مقاله: مسیریابی پایدار در برابر خطا، برای خطاهای دائم و غیر دائم در سیستم های HPC
دسته: کامپیوتر
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 15
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
امروزه شبکه های بهم متصل ، واحد های پردازشی سیستم های محاسباتی با کارائی بالا را بهم متصل ساخته و با آنها محاوره دارند. در این زمینه، خطاهای شبکه دارای تأثیر قابل ملاحظه ای می باشند زیرا بسیاری از الگوریتم های مسیریابی، برای پایداری در برابر خطاها طراحی نشده اند. از این رو، فقط یک خطای منفرد ممکن است  پیام های موجود در شبکه را دچار اشکال سازد و اتمام اپلیکیشن ها را با مشکل روبرو سازد، و یا حتی منجر به پیکربندی های بن بست گردد.
در این مقاله، ما  یک متد مسیریابی مستعد در برابر خطا را معرفی کرده ایم تا بتوانیم خطاهای لینک دائم و غیر دائم که پویایی بالایی دارند را از بین ببریم. از آنجایی که این خطاها به صورت تصادفی در طول عملیات سیستم بروز میکند، متد ما مسیرهای گریز را برای پیام ها فراهم کرده و در عین حال، از بروز بن بست جلوگیری میکند.پیشنهاد ما از نواحی خطا دار و به وسیله ی روش های مسیریابی چند مسیره اجتناب میکند و از مزایای افزونگی مسیر ارتباطی بهره میبرد.
     ارزیابی کارائی، شامل سناریوهای تست ترکیبی بوده که صحت را اثبات کرده و سناریوهایی را که بر مبنای موجودیت دنباله هایی از سیستم های با کارائی بالاست را تست میکند. آزمایشات نشان داده است که متد ما به اپلیکیشن ها اجازه داده تا اجرای خود را حتی در صورت بروز خطا کامل سازند و افت کارائی را به 30% کاهش دهند.
واژگان کلیدی: شبکه های بهم متصل ، پایداری در برابر خطا ، مسیریابی تطبیقی
1.مقدمه
در طی دهه های اخیر، تقاضا برای قدرت محاسباتی بیشتر، یک افزایش بدون توقفی را داشته است. این افزایش، ریشه ای در رشد تعداد کاربرد های محاسباتی پیچیده دارد. در ابتدا، قدرت محاسباتی فقط محدود به فیلد های پژوهشی علمی بود. اگرچه در طول چند سال اخیر، کاربرد های جدیدی نیز ایجاد شده اند که نیاز به قدرت محاسباتی بالایی داشته اند. این برنامه های جدید، شامل ایمن سازی DNA، پیش بینی آب و هوا، مطالعات زیستی و غیره بوده است.
در این لحظه، اهمیت سیستم های HPC غیرقابل انکار می باشد، زیرا آنها گرایش جدیدی را به سمت مدل سازی رفتار روزانه و سبک زندگی جوامع مدرن باز کرده اند. این مورد در صورتی که ساده ترین جستجو در گوگل را  که بر مبنای سیستم های HPC نیز میباشد را در نظر بگیریم، بدیهی است[1]. در اصل، با توجه به اهمیت این سیستم ها، ضروری است تا از وقفه های سرویس اجتناب کنیم، که این مورد در سیستم های حساس مانند سیستم های مرتبط با عملیات بحرانی-مأموریتی، بانکداری و اپلیکیشن های محسوس به محاسبات ضرورت پیدا میکند[2].

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

نمونه سوالات عمومی استخدامی آزمون فراگیر دستگاه های اجرایی

نمونه سوالات استخدامی: گروه نویسندگان میهن همکار بسته ای پیشنهادی شامل نمونه سوالات چند سال اخیر سازمان های دولتی را در یک بسته واحد گردآوری و عرضه نموده است.
- نام محصول: نمونه سوالات عمومی استخدامی آزمون فراگیر دستگاه های اجرایی

- مواد امتحانی موجود در این بسته:
4۰۰ عدد نمونه سوال معارف اسلامی (همراه با پاسخنامه)
۴۰۰ عدد نمونه سوال زبان و ادبیات فارسی (همراه با پاسخنامه)
۶۰۰ عدد نمونه سوال اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و حقوق اساسی (همراه با پاسخنامه)
۴۰۰ عدد نمونه سوال  ریاضی و آمار مقدماتی (همراه با پاسخنامه)
۳۰۰ عدد نمونه سوال زبان انگلیسی عمومی (همراه با پاسخنامه)
۲۰۰ عدد نمونه سوال هوش و توانمندی‌های ذهنی (همراه با پاسخنامه)
۴۰۰ عدد نمونه سوال فنآوری اطلاعات (همراه با پاسخنامه)

+ تمامی موارد ذکر شده، به صورت یکجا در این بسته موجود می باشند.
- آیا جهت خرید این محصول دو دل هستید! درباره ی این محصول بیشتر بدانید:
مزیت منحصر به فرد این فایل: اکثر سایت هایی که در زمینه ی فروش محصولات استخدامی مشغول به فعالیت هستند با کپی کردن یک سری نمونه سوالات مشابه و تکراری اقدام به عرضه می نمایند، در نتیجه اکثر سوالات موجود علاوه بر تکراری بودن، خاصیت اختصاصی و بروز بودن خود را از دست داده و به صورت کلی فاقد کیفیت های لازم هستند.
بسته ی عرضه شده در "میهن همکار" با صرف وقت و هزینه توسط گروه نویسندگان متخصص و حاذق "میهن همکار" تهیه و ثبت شده است. 
مزیت های ویژه ی این بسته:
1- حاوی سوالات استاندارد و ثبت شده
2- حاوی سوالات غیر تکراری در سایت های مشابه
3- حاوی سوالات جدید
4- حاوی سوالات پرتکرار
5- کنترل چندین باره و دقت در حداقل کردن خطای انسانی در طراحی سوالات
6- تمامی سوالات دارای تیک پاسخ صحیح در کنار گزینه ی صحیح می باشند

کیفیت کار ما، اعتبار ماست! مجموعه ی کامل نمونه سوالات همراه با پاسخنامه ی آنها آماده ی خرید می باشد.
___
توجه: هرگونه انتشار این فایل، بدون اخطار قبلی منجر به پیگرد خواهد شد.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

ترجمه مقاله YAMR: پروتکل مدرن برای مسیریابی چند مسیره

عنوان انگلیسی مقاله: YAMR: Yet Another Multipath Routing Protocol
عنوان فارسی مقاله: YAMR: پروتکلِ مدرن برای مسیریابی چند مسیره
دسته: فناوری اطلاعات - کامپیوتر
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 14
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
مسیریابی چند مسیره را میتوان تکنیکی جدید برای افزایش قابلیت اطمینان اینترنت و قابلیت کنترل بیشتر کاربران بر روی سرویس هایی که دریافت میکنند، دانست. اگرچه پروپزال هایی که قبلاٌ در این زمینه ارائه شده اند، مسیرهایی را انتخاب میکنند که تضمینی برای قابلیت اطمینان بالا ندارند. در این مقاله، ما شِمای مسیریابی YAMR را برای موارد بین دامنه ای پیشنهاد می کنیم. YAMR،یک مجموعه مسیرهایی را ایجاد میکند که در برابر هر نوع خطای لینک بین دامنه پایداری داشته و بنابراین به قابلیت اطمینان بالایی دست پیدا میکند. علاوه بر این، حتی با اینکه YAMR مسیرهای بیشتری را نسبت به BGP فراهم میسازد، ولی نیاز به کنترل قابل ملاحظه ی کمتری داشته و نیاز به جای بدتر کردن مشکلات مقیاس پذیری در اینترنت، آنرا نیز کاهش میدهد. این کاهش مشکل به وسیله ی تکنیک مخفی سازی جدیدی بدست می آید.
دسته بندی ها و تشریح موضوع
عبارات عام: الگوریتم ها، طراحی، کارائی، قابلیت اطمینان
واژگان کلیدی: پروتکل های مسیریابی، قابلیت اطمینان، اینترنت
1.مقدمه
در سال های اخیر،پژوهشگران زیادی توجه خود را منعطف مسیریابی چند مسیره کرده اند که در آن، زیر ساختار مسیریابی باعث شده تا بتوان به مسیرهای چندگانه ای دسترسی داشت و به فرستنده ی پیام اجازه داده تا یک مسیر دلخواهی را برای ارسال پیام انتخاب سازد. این روش، به کاربران اجازه ی دسترسی به مسیرهایی را بر اساس نیاز آنها(تأخیر پایین، پهنای باند بالا، نرخ پایین افت بسته ها) میدهد، و از این رو قابلیت اطمینان را افزایش داده و رقابت در بین ISP ها را نیز افزایش میدهد. طراحی الگوریتم های مسیریابی چند مسیره برای موارد بین دامنه ای به سختی صورت میگیرد، ولی این مورد یک چالش بیشتری را نیز پیش روی ما قرار میدهد زیرا سیاست محدودیت ها و نیازمندی های مقیاس پذیری را نیز باید در نظر گرفت. پروپوزال های متعددی برای مسیریابی چند مسیره ی بین دامنه ای ارائه شده اند(برای مثال به [12,14] رجوع کنید) و پیشرفت قابل ملاحظه ای را نیز در رفع این محدودیت ها داشته اند؛ این الگوریتم ها اثبات کرده اند که میتواند مجموعه مسیرهای بین دامنه ای متعددی را در را به صورت مقیاس پذیر فراهم کرد. تنها جنبه ای ناامید کننده ی این روش ها(و بسیاری از پروپوزال های چندمسیره در مورد بین دامنه ای)، این بوده که مجموعه مسیرهای جایگزین به نوعی Ad-Hoc میباشند؛ این مسیرها نمیتوانند به صورت سیستماتیک، مجموعه مسیرهای جایگزینی را انتخاب سازند که نرخ تحویل بالا را تضمین کنند. از آنجایی که این الگوریتم ها مسیرهای جایگزینی را فراهم میسازند، ولی این مسیرها ممکن است روی هم پوشانی زیادی داشته باشند و ممکن است بروز یک خطای منفرد بر روی کل مجموعه تأثیر داشته باشد.
در این مقاله، ما پروتکل مسیریابی YAMR را ارائه میدهیم که به صورت سیستماتیک، مسیرهایی با نرخ تحویل بالا را فراهم میسازد. برای YAMR دو مؤلفه وجود دارد.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

ترجمه مقاله تشخیص عبارت گفته شده در زبان پرس و جوی Query-by-Example

عنوان انگلیسی مقاله: Query-by-Example Spoken Term Detection For OOV Terms
عنوان فارسی مقاله: تشخیص عبارت گفته شده در زبان پرس و جوی Query-by-Example برای عبارات OOV
دسته: زبانشناسی - علوم اجتماعی - روانشناسی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 15
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
هدف تکنولوژی تشخیص عبارت گفته شده(STD)   این بوده که بتوانیم واژگانی را در مجموعه ی  بزرگی از محتوای گفتاری ، مورد جستجو قرار دهیم. در این مقاله، ما مواردی را مطرح خواهیم کرد که در آن عبارات مد نظر جستجو(پرس و جوها)، مثال هایی صوتی هستند. این مورد، یا به وسیله ی تشخیص بخش مد نظر در جریان صوتی صورت خواهد گرفت و یا به وسیله ی گفتن عبارت پرس و جو. معمولاٌ پرس و جوها مرتبط با شاخص های نام گذاری شده و کلمات خارجی هستند، که عموماٌ پوشش ضعیفی در واژگان مربوط به سیستم های تشخیص گفتار پیوسته واژگان بزرگ(LVCSR)  دارند. در تمامی این مقاله، ما بر روی جستجوی Query-By-Example برای چنین عباراتی که فاقد واژگان هستند(OOV)  متمرکز خواهیم شد. ما یک مبدل وضعیت محدود(FST) را بر مبنای سیستم شاخص گذری و جستجو ایجاد خواهیم کرد[1]  تا مسئله ی جستجوی Query-By-Example را برای عبارات OOV  و به صورت ارائه ی هر دوی پرس و جو و شاخص به عنوان شبکه های آوایی از خروجی یک سیستم LVCSR حل شود. ما نتایجی را که متفاوت از مکانیسم های ارائه و تولید است هم برای پرس و جو و هم شاخص هایی که با یک واژه ایجاد شده است ، ارائه خواهیم داد. همچنین  متدی دو مرحله ای را ارائه خواهیم داد که از جستجوی Query-by-Example و با استفاده از بهترین واژگان تشخیص داده شده استفاده کرده و اثبات خواهد کرد که این روش می توان کارائی قابل ملاحظه ای را داشته باشد که مقدار آن به وسیله ی مقدار وزن دهی شده ی عبارت واقعی(ATWV)، به میزان 0.479 در مقایسه با مقدار 0.325 که از تلفظ  رفرنس برای OOV ها استفاده کرده است، اندازه گیری شده است. بهبودی های بیشتری را نیز می توان به وسیله ی روش دو گذره(دو مرحله ای) و فیلترینگ با استفاده از شمارش های مورد انتظار از سیستم فرهنگ لغت LVCSR بدست آورد.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

ترجمه مقاله تحلیل و تجسم گراف های بزرگ مقیاس

عنوان انگلیسی مقاله: Large- Scale Graph Visualization and Analytics
عنوان فارسی مقاله: تحلیل و تجسم گراف های بزرگ مقیاس
دسته: کامپیوتر
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 12
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
امروزه روش های جدید ارائه شده به منظور تجسم و تحلیل شبکه، از متریک های پیشرفته ای استفاده می کنند که اجازه ی دسته بندی و فیلترینگ گره ,  و همچنین مشاهده ی تعاملات بین گره ها  را می دهد. یکی از پژوهش هایی که در زمینه ی چیدمان گراف و متد های ساده سازی صورت گرفته است، حاکی از پیشرفت قابل ملاحظه ای در این زمینه، یعنی تجسم و تحلیل شبکه بوده است.
داده های رابطه ای را میتوان یکی از کلاس های اصلی اطلاعات دانست که به نظر میرسد در آرایه ی بزرگی از اصول، از جامعه شناسی و زیست شناسی گرفته تا مهندسی و علوم کامپیوتر متغیر است. بر خلاف داده های متنی، فضایی و n بعدی، داده های رابطه ای متشکل از یک مجموعه از نهاد ها و یک شبکه از روابط بین آنها میباشد. بعضی از شبکه ها، روابط را انتزاعی را مورد پوشش و نمایش قرار می دهند، مانند دوستی یا نفود؛ بعضی دیگر، شبکه های فیزیکی را مانند روتر ها و یا توزیع انرژی نمایش می دهند.
با توجه به رشد روز افزون اپلیکیشن های شبکه ی جریان اصلی، توانایی در تحلیل مجموعه داده های پیچیده، به امری ضروری مبدل گشته است. ویکیپدیا، دارای میلیون ها مقاله بوده که یک شبکه ای از ارجاع های متقابل را تشکیل می دهند. شبکه ی اجتماعی فیس بوک، بیش از یک میلیارد انسان را در یک ساختار بسیار پیچیده از دوستان، دعوت گروه، بازی ها، تبلیغات، چت های ویدنویی و متنی دور هم گرد آورده است. این شبکه ها و شبکه های مشابه، هر روز به توسعه ی خود ادامه می دهند.
استفاده از آمار و ارقام ساده به منظور ارائه ی دلیل موجهی برای تشریح پویایی چنین شبکه های پیچیده ای، عملی و یا کارآمد نیست. تحلیلگران در حال موضع گرفتن به سمت تجسم این شبکه ها نه به عنوان پروسه ای انفعالی از تولید تصاویر از اعداد ، بلکه به عنوان متد های بسیار تراکنشی که نمایش های بصری را با تحلیل های شبکه ترکیب کرده تا توانایی درک این شبکه ها را بهبود دهد، می باشند. چنین تحلیل هایی، نتایج عمده ای را نیز به همراه داشته است. به عنوان مثال، تحلیل های صورت گرفته شده بر روی شبکه های اجتماعی، الگوهایی را در مورد گروهی از دوستان یا جمعیت نشان داده است. تحلیل شبکه ی توزیع انرژی نیز حاکی از نکاتی کلیدی برای بهبودی های زیرساختار بوده است.
طراحی گراف که از اوایل دهه ی 1990 میلادی آغاز گردیده است، یکی از حوزه های پژوهشی مختص به تجسم ساختار شبکه ها می باشد. 
یکی از رایج ترین روش های تجسم و نمای شبکه ها، استفاده از دیاگرام های لینک-گره بوده که در آن، گره ها نماینده ی عامل ها بوده و لینک بین این گره نیز روابط بین این عامل ها را نشان می دهد. اگرچه چنین متدی نسبتاٌ ساده بوده می توان از آن برای تجسم شبکه های کوچک مقیاس استفاده کرد، ولی برای تجسم شبکه هایی پیچیده با مقیاس بزرگتر، اصلاٌ عملی و کاربردی نیست.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

ترجمه مقاله جمع آوری داده ها در شبکه های سنسوری خودرویی شهری

عنوان انگلیسی مقاله: Delay-bounded data gathering in urban vehicular sensor networks
عنوان فارسی مقاله: جمع آوری داده ها در شبکه های حسگر خودرویی شهری ، مبتنی بر روش محدود به تأخیر
دسته: فناوری اطلاعات - کامپیوتر
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 29
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
شبکه های سنسوری بین خودرویی  را می توان یک جریان شبکه ای جدید و نوظهور دانست، که برای اپلیکیشن های متعددی در محیط های خودرویی مطلوب بوده و در آن می توان از سنسور های خودرویی به عنوان منابع داده ای و سیستم های ارتباطی بین خودرویی برای انتقالات استفاده کرد. در این مقاله قصد داریم راه حلی را برای جمع آوری داده ها از یک موقعیت جغرافیایی خاص ارائه دهیم که مبتنی بر شبکه های سنسوری خودرویی می باشد. متد پیشنهادی ما، بازه ی زمانی ای را که در طول آن می توان پروسه ی جمع آوری داده ها را ادامه داد ترفیع و بهبود داده و استراتژی های ارسال بسته های داده ای به سمت جلو از طریق هاپ های چند گانه را، مشابه با پروتکل های مسیر یابی محدود به تأخیر، تغییر می دهد. شبیه سازی ها نشان می دهند که راه حل پیشنهادی ما، از نظر کارائی در جمع آوری داده ها، نسبت به سایر راه حل ها بهتر عمل کرده است.
واژگان کلیدی: 
محدود به تأخیر ، جمع آوری داده ها، شبکه های سنسوری خودرویی
1.مقدمه
پژوهش ها و فعالیت های مرتبط با محاورات داده ای خودرویی، در طی سالیان اخیر در حوزه ی صنعت خودرو و جامعه ی پژوهشی با شتاب بیشتری در حال حرکت بوده است. در  چند سال اخیر، خودروها قادر بوده اند با استفاده از نقاط دسترسی در کنار جاده ها با سایر خودرو ها به محاوره و مبادله ی داده ها بپردازند. ارتباطات خودرویی، باعث فراهم شده سرویس های ایمنی و مفیدی برای رانندگان و مسافرین شده است. تکنولوژی ها و استاندارد هایی که این مسیر را نیز تسهیل ساخته اند، به زودی به ابزارهایی واقعی و ضروری مبدل گشتند: تا زمان نوشتن این مقاله، تکنولوژی رادیویی  IEEE 802.11p که برای ارتباطات خودرویی طراحی گردیده است، اخیراٌ مورد پذیرش قرار گرفته است[1].
 سیستم های ارتباطی بین خودرویی(IVC) ، مبتنی بر ارتباطات مستقیم بین خودروها می باشند و از این رو باعث بروز شبکه های بین خودرویی (VANET)  گردیده اند تا بتوانند پاسخگوی نیازهای کلاس عمده ای از اپلیکیشن های ارتباطی مانند اپلیکیشن های مرتبط با امنیت خودرو و جاده، مدیریت ترافیک، سرگرمی[4]، جمع آوری و انتشار داده ها[5] و غیره باشند.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

ترجمه مقاله کاهش فلیکر ولتاژ مبتنی بر شبکه‌های عصبی مصنوعی با کنترلر یکپارچه عبور توان

عنوان انگلیسی مقاله: ANN Based Voltage Flicker Mitigation with UPFC Using SRF Algorithm
عنوان فارسی مقاله: کاهش فلیکر ولتاژ مبتنی بر شبکه‌های عصبی مصنوعی با کنترلر یکپارچه عبور توان. و با استفاده از الگوریتم قاب مرجع سنکرون
دسته: برق - الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 10
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
فلیکر ولتاژ، پدیدۀ آزاردهنده نوسان شدت نور، که حاصل تغییر سریع در بارهای صنعتی و خانگی مثل عملکرد دوره‌ای کوره قوسی است، باعث یک نگرانی برای بهره برداران و مشتریان حومه شده است. جریان کوره قوسی شبه پریودیک و دارای فرکانسی حدود 10 Hz است که باعث فلیکر قابل لمس (قابل درک) می‌شود. ادوات FACTS مثل SVCها، STATCOM، UPFC و تجهیزات خاص برقی مثل DSTATCOM با کنترل سریع توان راکتیو قادر به حل مسائل فلیکر ولتاژ بوده‌اند. اما؛ کنترل توان اکتیو در کنار کنترل توان راکتیو باعث حل بهتر و موثرتر مساله فلیکر ولتاژ می‌شود. در این مقاله، کاهش فلیکر ولتاژ به کمک UPFC توسط نرم افزار MATLAB تحلیل می‌شود. الگوریتم کنترلی مبتنی بر ANN، فلیکر را به خوبی کنترل می‌کند. این الگوریتم کنترلی مبتنی است بر روش قاب مرجع سنکرون (SRF). این الگوریتم توان‌های اکتیو و راکتیو را به‌طور همزمان کنترل می‌کند. وقتی مبدل سری UPFC فلیکر ولتاژ را اصلاح می‌کند، مبدل شنت ذخیره انرژی لینک dc را تدارک می‌بیند. برای حفظ ولتاژ لینک dc از یک مدار خودشارژکننده استفاده شده است. عملکرد دینامیکی به کمک این الگوریتم بررسی می‌شود. 
کلیدواژه‌ها: فلیکر ولتاژ، الگوریتم قاب مرجع سنکرون، شبکه عصبی مصنوعی، کنترلر یکپارچه عبور توان.
1. مقدمه
کیفیت توان عبارتی است که برای توصیف میزان نزدیکی و مشابهت توان الکتریکی تحویلی به مشتری مطابق استانداردهای عملکردی تجهیزات مشتری به کار می‌رود. لذا، کیفیت توان ضرورتا یک معیار سمت مشتری است با اینکه توسط عملکرد شبکه‌های توزیع و انتقال تحت تاثیر قرار می‌گیرد. روش‌های متعددی وجود دارد که در آن تغذیه الکتریکی می‌تواند از مقادیر مشخص آن تخطی کند. این میزان تخطی‌ها دارای محدوده‌ای از تغییران گذرا و کوتاه مدت تا اعوجاج‌های بلندمدت شکل موج است. 

ترجمه مقاله تکنیک های مدیریت انرژی در شبکه های سنسوری بی سیم

عنوان انگلیسی مقاله: A Survey on Power Management Techniques in Wireless Sensor Network
عنوان فارسی مقاله: تکنیک های مدیریت انرژی در شبکه های سنسوری بی سیم
دسته: کامپیوتر - فناوری اطلاعات
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 6
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
یک شبکه ی سنسوری بی سیم(WSN)  را می توان شبکه ای موردی (Ad-Hoc) دانست. در شبکه ی سنسوری بی سیم، گره ها در داخل یک شبکه ی مشارکتی سازمان دهی میشوند. WSN را میتوان شبکه ای دانست که شامل گره های متصل به منبع باتری بوده و وظیفه ی این گره ها، مسیر یابی داده ها از گره ی منبع به مقصد میباشد. هر گره، برای انتقال یا دریافت داده ها در شعاع دریافت یا ارسال ، انرژی مشخصی را مصرف می کند. بنابراین، مدیریت انرژی در این شبکه ها، یکی از مباحث عمده ای برای شبکه های سنسوری بی سیم مطرح میشود. در این مقاله، مطالعه ای بر روی شِماهای متعددی که مدیریت انرژی را به منظور بیشینه سازی بهره وری در WSN مد نظر دارند، پرداخته شده است.
واژگان کلیدی: مدیریت انرژی ، MLRP،DSDV،DRS،MERP،  مسیریابی، شبکه های سنسوری
1.مقدمه
یک شبکه ی سنسوری بی سیم(WSN) را میتوان به عنوان شبکه ای از گره های کوچک، خودمختار و متصل به منبع انرژی باتری در نظر گرفت که عموماٌ فاقد محدودیت های انرژی هستند. در صورتی که بعضی از منابع،مسیر خود را به سمت مقاصد هماهنگ نسازند، این امکان وجود داشته تا یک یا چند گره در شبکه، به دلیل استفاده ی بیش از حد از منابع انرژی، از نظر انرژی تخلیه شده و شبکه ممکن است دچار وقفه گردد. در صورت بروز این مشکل، انرژی موجود در منابعی که ارتباط خود را با منبع از دست داده اند اتلاف شده و هیچ راهی برای مسیریابی داده ها و ارسال آن به مقصد باقی نمی ماند. شبکه ی نشان داده شده در شکل 1 را در نظر بگیرید. این شبکه شامل ده گره بوده که از بین آنها، سه گره ی منبع و یک گره نیز مقصد را تشکیل داده اند. یک یال بین دو گره،  حاکی از این بوده که با این فرض که ارتباطات دوطرفه می-یاشد،گره ها می توانند با هم محاوره داشته باشند. در داخل شبکه، گره های خاصی وجود داشته که بدیهی است انرژی بیشتری را برای حفظ اتصالات خود، نسبت به سایر گره ها مصرف می کنند.

ترجمه مقاله بهینه سازی مسائل تخصیص افزونگی چند هدفه، در سیستم های سری - موازی

عنوان انگلیسی مقاله: Efficient exactoptimizationofmulti-objectiveredundancyallocation problems inseries-parallelsystems
عنوان فارسی مقاله: بهینه سازی دقیق مسائل تخصیص افزونگی چند هدفه، در سیستم های موازی-سری به صورت کارآمد
دسته: مهندسی سیستم ها
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 25
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
در این مقاله قصد داریم یک روش مبتنی بر تجزیه را به منظور حل دقیق مسئله ی تخصیص افزونگی چند هدفه برای سیستم های موازی –سری  ارائه دهیم. مسئله ی تخصیص افزونگی را میتوان یک شکلی از بهینه سازی قابلیت اطمینان   دانست که مورد توجه مطالعات زیادی قرار گرفته است. اغلب این مطالعات، مسئله ی تخصیص افزونگی را به عنوان یک مسئله ی تک هدفه در نظر گرفته اند که قابلیت اطمینان سیستم را بیشینه نموده و یا هزینه ی مربوط به محدودیت های خاصی را کمینه میسازد. مطالعات کمی نیز وجود دارند که مسئله ی تخصیص افزونگی را به عنوان یک مسئله ی بهینه سازی چند هدفه در نظر گرفته اند و متکی به روش های راه حل فرا هیروستیکی  بوده اند. اگرچه روش های فراهیروستیکی با محدودیت های زیادی روبرو هستند: این روش ها مسئله ی بهینه بودن را تضمین نکرده و مهم تر اینکه ممکن است همه ی نقاط پارتو بهینه  را تشخیص ندهند. در این مقاله ، مسئله ی تخصیص افزونگی را به عنوان یک مسئله ی چند هدفه –که یک مورد کاربردی رایج میباشد- در نظر میگیریم. از این رو مسئله ی اصلی را به چندین زیر مسئله ی چند هدفه تجزیه کرده و زیر مسائل را به صورت دقیق و کارآمد حل میکنیم و سپس به صورت سیستماتیک راه حل ها را ترکیب میکنیم. روش مبتنی بر تجزیه میتواند تمامی راه حل های پارتو بهینه را  برای مسئله ی تخصیص افزونگی ایجاد کند. نتایج آزمایشی نیز نشان داده است که این متد پیشنهادی،  نسبت به متد های هیروستیک دارای عملکرد بهتری بوده است.
واژگان کلیدی: مسئله ی تخصیص افزونگی، بهینه سازی چند هفه، تجزیه، سیستم های موازی-سری

ترجمه مقاله روش تخصیص چند فرکانسی در شبکه های مِش بی سیم

عنوان انگلیسی مقاله: A Cluster Based Multi-Radio Multi-Channel Assignment Approach in Wireless Mesh Networks
عنوان فارسی مقاله: یک روش تخصیص چندکاناله-چند فرکانسی در شبکه های مِش بی سیم
دسته: کامپیوتر و فناوری اطلاعات
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 7
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
شبکه های مِش بی سیم(WMNs)  امروزه به دلیل اینکه به یکی از ابزارهای مؤثر در زمینه ی فراهم ساختن اینترنت BroadBand  مبدل گشته اند، مورد توجه زیادی قرار گرفته اند. در این شبکه ها، بهره وری و توان کاری، یکی از معیار های مهم مشخص کننده ی کیفیت سرویس می باشد. این شبکه ها، از فرکانس های رادیوئی چندگانه و کانال های ارتباطی متعامد ، به منظور کاهش تداخلات و درعین حال افزایش توان کاری استفاده می کنند. در کار صورت گرفته شده توسط ما، ما یک شِمای تخصیص کانال بر مبنای کلاستر را پیشنهاد می کنیم و فرض می کنیم که  واسط های رادیویی بی سیم نیز مجهز به کارت واسط شبکه IEEE 802.11  می باشند. ما به طور وسیعی به وسیله ی شبیه ساز شبکه NS-2، به شبیه سازی کارهای خود پرداخته و نتایج را با تکنیک های تخصیص کانال مشهور مقایسه کرده ایم، که نتیجه ی آن، یک افزایش قابل توجهی در توان کاری شبکه بوده است.
واژگان کلیدی:
شبکه های مِش بی سیم چند رادیوئی، الگوریتم، خوشه بندی(کلاسترینگ)، تخصیص کانال، توان کار، و شبیه سازی
1.مقدمه
شبکه های مِش بی سیم[1,2] ، با درجه ی بالایی از تحمل پذیری در برابر خطا و هزینه ی بسیار پایین توسعه و نگهداری، خود را به صورت پویا سازماندهی و پیکربندی می کنند. روش های جایگزینی برای شبکه های Wi-Fi مرسوم وجود دارد، که نیاز به زیرساختارهای بزرگی داشته و متحمل مسئله ی اتصالات Last Mile می باشند.WMN ها، پلت فرمی را فراهم ساخته اند که نوع های متعددی از شبکه ها اعم از WSN، Wi-Max و شبکه های سلولا را در آن پلت فرم ادغام کرده و اتصالات اینترنت Broadband   را برای گره های سیال و یا نواحی دور دست فراهم ساخته است. 

ترجمه مقاله کدینگ شبکه بر مبنای پروتکل همه پخشی ایمن در شبکه های مِش بی سیم

عنوان انگلیسی مقاله: Network Coding Based Reliable Broadcast Protocol in Multi-Channel Multi-Radio Wireless Mesh Networks
عنوان فارسی مقاله: کدینگ شبکه، بر مبنای پروتکل همه پخشی ایمن در شبکه های مِش بی سیم چند کاناله، چند فرکانسی
دسته: کامپیوتر - فناوری اطلاعات
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 17
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
شبکه های مِش بی سیم  (WMNs)چند کاناله-چند فرکانسه(MCMR)  را می توان یکی از نمونه  شبکه های بی سیم چند هاپه  دانست. در یک MCMR WMNs مرسوم، هر گره دارای چندین پیام رادیویی با چندین کانال موجود بر روی هر رادیو می باشد، که به گره ها اجازه داده تا بتوانند ارسال و دریافت های همزمانی داشته باشند. بناباین، کارائی شبکه نیز بهبود پیدا می کند. همه پخشی ایمن، به عنوان یک تکنولوژی کلیدی در WMNها می تواند انتقال داده ها را به صورت مؤثر و کارآمد فراهم سازد.GreedyCode یکی از کدینگ های شبکه بوده که بر مبنای پروتکل همه پخشی ایمن میباشد. این کدینگ به وسیله ی گروه ما قبلاٌ پیشنهاد شده بود. در این مقاله، ما سناریوهای همه پخشی یک به چند را در نظر می گیریم  و یک پروتکل جدید GreedyCode ایمن را ارائه خواهیم داد که از دو جزء تشکیل شده است: تخصیص زمان و برنامه ریزی لینک.
به طور خاص، ما یک استراتژی تخصیص کانال سطحی (LCAS) را پیشنهاد میکنیم و تعداد بسته های داده ای را که قرار است در هر زمان بر اساس اطلاعات بازخورد ارسال شود را نیز از گره های همسایه ی هاپ مشخص می کنیم. علاوه بر این، هر گره ی واسط که داده ها را به صورت کامل دریافت می کند ، می تواند آن داده ها را به گره هایی ارسال کند که دیگر این پروسه را تکرار نکند. این پروسه تا زمانی که تمامی گره های مقصد داده ها را به صورت کامل دریافت کنند، تکرار می شود. نتایج شبیه سازی نشان میدهد که روش ما دارای تأخیر بسیار کمی در شبکه و توان کاری بالایی نسبت به پروتکل های جاری مانند Greedy Code ، MCM و غیره میباشد.
1. مقدمه
شبکه های مِش بی سیم  (WMNs)چند کاناله-چند فرکانسه(MCMR)  را میتوان یکی از نمونه های شبکه های بی سیم چند هاپه  دانست. این شبکه ها، به وسیله ی موازی سازی ارسال بسته ها بر روی چندین کانال و فرکانس، توان کاری شبکه را افزایش می دهند. همچنین از این شبکه ها می توان در مسئله ی Last Mile برای توسعه ی اتصالات اینترنت استفاده کرد[1].
همه پخشی ایمن به عنوان یک تکنولوژی کلیدی می تواند انتقال داده ها را به صورت ایمن فراهم سازد، از این رو این یک مسئله ی اساسی است که چطور یک گره می تواند این اطمینان را پیدا کند که داده ها را به صورت کامل علیرقم کیفیت پایین لینک ها دریافت کرده است.
کدینگ شبکه(NC) که توسط Ahlsede[2]  پیشنهاد شد، باعث افزایش کارائی شبکه می شود. به وسیله ی ترکیب محتوای بسته های چند تایی قبل از ارسال، و همه پخشی بسته های کدگذاری شده ی متفاوت به وسیله ی گره های واسط، NC باعث کاهش انتقال های دوگانه یا چندگانه می گردد.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

ترجمه مقاله رویکردی بر توابع استلزام فازی

عنوان انگلیسی مقاله: A Survey on Fuzzy Implication Functions
عنوان فارسی مقاله: رویکردی بر توابع استلزام فازی
دسته: کامپیوتر - فناوری اطلاعات
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 23
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
یکی از عملیات های کلیدی در منطق  و استدلال تقریبی فازی، استلزام فازی است، که معمولاٌ به وسیله ی یک عملگر باینری I، که تابع استلزام نام دارد، صورت میگیرد.بسیاری از قوانین فازی که بر مبنای سیستم ها میباشند، پروسه ی مداخله ی خود را به وسیله ی این عملگرها صورت داده و مسئولیت انتشار عدم قطعیت در استدلال فازی را نیز بر عهده میگیرند. علاوه بر این، آنها ثابت کرده اند که در سایر حوزه ها مانند مقایسه ی روابط فازی، معادلات رابطه ای فازی، ریخت شناسی ریاضی فازی و پردازش تصاویر نیز کاربرد دارند. هدف این مقاله، ارائه ی رویکردی در زمینه ی توابع ضمنی فازی بوده که معمولاٌ به وسیله ی سایر عملگرهای تراکم نیز تشکیل میشوند.
4 روش مرسوم برای تعریف این استلزامات و مشخصه های آنها در حوزه های گسسته نیز بررسی میشود.
واژگاه کلیدی: تابع تراکم، استلزام گسسته، معادله ی عملیاتی، تابع استلزام، t-conorm، t-norm

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

ترجمه مقاله تحلیل روند بازار سهام با استفاده از مدل های مخفی مارکوف

عنوان انگلیسی مقاله: Stock Market Trend Analysis Using Hidden Markov Models
عنوان فارسی مقاله: تحلیل روند بازار سهام، با استفاده از مدل های مخفی مارکوف
دسته: اقتصاد - تکنولوژی اطلاعات
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 19
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
تغییرات قیمت در بازار سهام را نمی توان به کل تصادفی دانست. در اصل،  چیزی که باعث تحریک بازار مالی شده و الگویی که سری های زمانی مالی از آن تبعیت می کنند، مورد توجه اقتصاد دانان، ریاضی دانان و اخیراٌ نیز دانشمندان علوم کامپیوتر قرار گرفته است[17]. در این مقاله، ایده ای در مورد تحلیل گرایش رفتار بازار سرمایه، با استفاده از مدل مخفی مارکوف (HMM)  ارائه خواهد شد. زمانی که گرایشی از یک بازه ی زمانی خاص تبعیت کرد، این اطمینان داده می شود که در آینده نیز این تبعیت تکرار خواهد شد. یک  تفاوت یک روزه در ارزش سهام برای بازه ی زمانی خاص پیدا شده و مقادیر توزیع احتمال مقادیر یکپارچه ی آن نیز مشخص می-شود. سپس رفتار الگوی بازار سهام بر مبنای مقادیر احتمالی برای بازه ی زمانی خاصی تصمیم گیری می شود. هدف این بوده که دنباله  ی وضعیت مخفی مشخص را محاسبه کرده تا این گرایش را بتوان با استفاده از مقادیر توزیع وضعیت یکنواخت تحلیل کرد. شش دنباله ی وضعیت مخفی بهینه نیز ایجاد شده و مقایسه شده اند. تنها تفاوت یک روزه در ارزش نزدیک در زمانی که در نظر گرفته می شود، بهترین دنباله وضعیت بهینه را ارائه خواهد داد
واژگان کلیدی: مدل مخفی مارکوف، گرایش بازار سرمایه، ماتریس احتمال تبدیل، ماتریس احتمال انتشار، توزیع احتمال وضعیت یکنواخت

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

ترجمه مقاله مفهوم ناب و تأثیرات آن بر روی محیط کاری

عنوان انگلیسی مقاله: Lean and the working environment: a review of the literature
عنوان فارسی مقاله: مفهوم ناب و تأثیرات آن بر روی محیط کاری
دسته: مدیریت - مدیریت تولید
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 19
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
هدف: از زمان پیدایش مفهوم ناب یا Lean و محیط کار، تأثیر آن بر روی کارمندان در سازمان های کاری مورد بررسی قرار گرفته است. هدف این مقاله، ارائه ی رویکردی علمی بر روی تأثیرات ناب در محیط کار و سلامتی کارمندان میباشد.
طراحی/متودولوژی و روش: پایگاه داده های مختلفی در این باره برای مطالعات ناب و محیط کاری مورد بررسی و جستجو قرار گرفتند. به صورت کلی، 11 مطالعه با تأثیرات کمیتی ناب، در این مقاله بررسی شده است. متودولوژی و نتایج حاصله نیز به منظور استخراج اطلاعاتی در مورد مفهوم ناب و تأثیر آن در محیط کاری مورد تحلیل قرار گرفته اند.

یافته ها: مدارکی قوی وجود دارد مبنی بر اینکه در شرایط کاری با پیچیدگی کم و کارهای دستی، مفهوم ناب  دارای تأثیراتی منفی بر روی محیط کاری  و سلامتی کارمندان. اگرچه تأثیراتی مثبت در زمینه ی ناب و تأثیر آن بر روی محیط کار نیز وجود دارد، ولی ضروری است تا از مدل های ساده ی علت و معلول شروع کرده تا مدل های بسیار جامع و پیچیده پیش رویم، تا اینکه بتواند ناب و مفاهیم مبهم باز در مورد آن و همچنین تأثیرات مثبت و منفی آنرا درک کنیم.

محدودیت ها و استلزامات پژوهش: مدارکی وجود دارد مبنی بر محدودیت هایی که در زمینه ی ناب و تأثیر آن بر روی محیط کاری بیرون از صنعت تولید وجود دارد. در این مقاله فقط مباحث محدودی در زمینه ی یک استراتژی پیاده سازی ارائه شده است.
استلزامات عملی: سازمانی هایی که با افراد ضعیف از نظر جسمانی سروکار دارند، باید تلاش هایی را به منظور اجتناب از محیط کاری ناقض برای کارمندان دستی صورت دهند. نقش کارمندان در کاربرد های عملی ناب  نیز یکی از راه های احتمالی برای توسعه ی یک محیط کاری سالم است.
ابتکار/ارزش: این اولین مقاله ای است که از مدارک بدست آمده از پژوهش های فعلی برای بررسی روابط پیچیده و مبهم بین مفهوم ناب  و محیط کاری صورت گرفته است.

واژگان کلیدی:صنایع تولیدی، تولید ناب،کارمندان، نقش کارمندان، محیط کاری، فعالیت پژوهشی، سلامتی، پیاده سازی

ترجمه مقاله برنامه ارزیابی مالی برای پروژه های ساخت در فاز پیش سرمایه گذاری

عنوان انگلیسی مقاله: Financial evaluation program for construction projects at the pre-investment phase in developing countries: A case study
عنوان فارسی مقاله: برنامه ارزیابی مالی برای پروژه های ساخت در فاز پیش سرمایه گذاری در کشور های در حال توسعه :مطالعه موردی
دسته: مدیریت - اقتصاد
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 19
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
صنعت ساخت در خاورمیانه یک بخش موثر از اقتصاد جهانی را نمایندگی می کند.در هر سال میلیونها دلار در پروژه های ساخت مختلف صرف می شود.این پروژه ها معمولاً از چندین فازمختلف که آغاز می شود از فاز پیش سرمایه گذاری ،فاز طراحی مفهوم ودر آخر فاز های ساخت و کمیسیون گذرمی کنند .مدیریت مالی یک رویکردخلاق سازمان یافته با هدف کاهش ریسک است.آن بر ارزیابی مالی به عنوان یک مسئله مهم تمرکز می کند؛بدین ترتیب آن زمینه مورد مطالعه برای افراد شاغل ومحققین ساخت در مدت زمان طولانی بوده است.
این سند یک برنامه پیشنهادی به زبان کامپیوتر کدگذاری شده وبرای تسهیل فرآیند ارزیابی مالی برای پروژه های ساخت در فاز پیش سرمایه گذاری برای یک کشور در حال توسعه طراحی شده را نشان می دهد.
نتایج این برنامه پیشنهادی آشکار می کند که آن قادر است به سرمایه گذاران اطلاعات مالی در مقاطع مختلف از پروژه به خصوص در زمینه ساخت بدهد.اعتبار مدل پیشنهادی با استفاده از مطالعه موردی تست شده است.
کلمات کلیدی:
ارزیابی مالی؛امکان سنجی ؛ارزش خالص فعلی؛سرمایه گذاری ؛ریسک؛نقود ورودی /خروجی؛خاورمیانه؛مصر؛ برنامه
1.مقدمه:
طی دهه گذشته تحقیق روی پروژه های ساخت توسعه پیدا کرده اند.این تحقیق آشکار ساخته است که یک پروژه ساخت ،وقتی که در محدوده خصوصیات فنی عمل می کند ودر طی زمان و بودجه هدف کامل شده است، بیشتر موفق است.آن همچنین باید برای سهامداران راضی کننده باشد.متاسفانه با توجه به دلایل مختلفی ،عملکرد پروژه های موثر در صنعت ساخت عادی نیست بخصوص در کشورهای در حال توسعه (نگوین و همکاران  ،2004) .

ترجمه مقاله پروتکل مسیریابی کیفیت خدمات مبتنی بر پایداری لینک در شبکه های ادهاک (Ad hoc)

عنوان انگلیسی مقاله: A link-state QoS routing protocol based on link stability for Mobile Ad hoc Networks
عنوان فارسی مقاله: یک پروتکل مسیریابی کیفیت سرویس ، مبتنی بر پایداری لینک در شبکه های موردی
دسته: کامپیوتر - شبکه - اپلیکیش های کامپیوتری
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 26
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
در این مقاله، قصد داریم مکانیسمی را برای ایجاد مسیرهای پایدار و متحمل در  بین گره ها در شبکه های موردی ارائه دهیم.  این مکانیسم، از تابع پایداری به عنوان معیار اصلی انتخاب مسیر مبتنی بر محاسبه ی درجه ی پویایی یک گره نسبت به همسایه هایش استفاده میکند. ما یک چنین مکانیسمی را بر روی پروتکل  OLSR ( پروتکل مسیریابی وضعیت لینک بهینه شده( تست کردیم تا گره های MRP(ایستگاه های چندنقطه ای)  و توپولوژی هایی که پایداری خوبی دارند را  برگزینیم.این مکانیسم به میزان قابل ملاحظه ای باعث کمینه شدن محاسبه ی مجدد MPR و پروسه ی محاسبه ی مجدد جداول مسیریابی شده است. علاوه بر این، چنین مکانیسمی باعث تضمین متریک های کیفیت سرویس(QoS)  ، مانند میزان از دست دادن بسته و زمان پاسخ می شود. نتایج شبیه سازی یک بهری وری را در مکانیسم ما نشان داده و اجازه ی پژوهش های بیشتر را به منظور تضمین سایر نیازمندی های کیفیت سرویس می دهد.
واژگان کلیدی:MANET، مسیریابی کیفیت سرویس، پایداری لینک، OLSR
مقدمه
شبکه های موردی (Manet) را میتوان کلاسی از شبکه های بدون ساختار دانست که توسط تعدادی گره های سیال و بی سیم خودمختار ایجاد شده است(Corson,Macker 1999). مشخصه های ذاتی چنین شبکه هایی باعث شده تا پشتیبانی از اپلیکیشن های چند رسانه ای به امری چالش برانگیز مبدل گردد. در اصل، قابلیت پویایی یک گره و منابع بسیار کم، به صورت مستقیم بر روی شرط  تحویل بسته ها اثر گذاشته، که این خود بسته به کیفیت مسیر انتخاب شده می باشد. استراتژی های مسیریابی کلاسیک، اعم از AODV، DSR(مسیریابی منبع پویا) و OLSR غالباٌ بر روی کمینه سازی تعداد هاپ های مسیر طی شده متمرکز می باشند. این معیار بدیهی است که برای تضمین کیفیت سرویس ناکارآمد خواهد بود. در اصل، کمینه سازی تعداد هاپ ها هیچ تضمینی را برای کیفیت لینک های انتخاب شده در اختیار ما قرار نمیدهد. در صورتی که چنین بود، پروتکل به صورت پیش فرض دورترین گره را برای رسیدن به مقصد انتخاب می کرد که باعث کمترین انتخاب از گره ها نیز می گردید. به همین خاطر، پروتکل های مسیریابی تضمین کننده ی QoS ارائه شدند. بعضی از این پروتکل ها تلاش کرده تا بهترین مسیرها را بر حسب متریک های انتخاب شده(فاصله، کیفیت سیگنال و غیره) و یا ترکیبی از این متریک ها فراهم سازند(مانند سرعت و زاویه ی حرکت گره ها). روش های دیگر، برروی رزرو منابع متمرکز هستند. در این دو کلاس از پروتکل ها، قابلیت پویایی گره ها اصلاٌ در نظر گرفته نشده است. در اصل، قابلیت پویایی گره ممکن است به وضوح بر روی کیفیت و همچنین مسیر انتخاب شده و پایداری آنها تأثیر داشته باشد. بنابراین، پروسه ی انتخاب مسیر باید معیار پایداری لینک را نیز در نظر بگیرد تا اجازه ی حفظ صفات مسیر انتخاب شده را داشته باشد(Zhu,2006).

ترجمه مقاله سیستم تشخیص و اجتناب از تهاجم در رایانش ابری

عنوان انگلیسی مقاله: An intrusion detection and prevention system in cloud computing
عنوان فارسی مقاله: سیستم تشخیص و اجتناب از تهاجم در رایانش ابری
دسته: کامپیوتر - شبکه - فناوری اطلاعات
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 42
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
 ساختار باز و توزیع‌شده‌ی سرویس‌ها و رایانش ابری را می‌توان یکی از اهداف مدنظر مهاجمین حملات سایبری احتمالی دانست. به دلیل ماهیت باز و خاصی که در سیستم‌های تشخیص و اجتناب از تهاجم مرسوم و سنتی (IDPS)  وجود دارد، نمی‌توان از این سیستم‌ها برای توسعه در محیط‌های رایانش ابری استفاده کرد. در این مقاله قصد داریم آخرین فن‌های مدیریت هشدار و IPDS که توسعه‌یافته است را موردبررسی قرارداده و آگاهی‌هایی را در اختیار پژوهشگران قرار دهیم که برای این کار، یک بررسی جامعی را بر روی راه‌حل‌های ممکنی که در این زمینه ارائه‌شده است انجام داده تا بتوانیم در محیط‌های رایانش ابری، چنین حملاتی را تشخیص داده و از آن‌ها اجتناب کنیم. با در نظر گرفتن مشخصه‌های IDPS ها و سیستم‌های رایانش ابری، یک لیستی از نیازمندی‌هایی را که برای مدیریت رایانش خودکار و مفاهیم مربوطه‌ی آن نیاز است ارائه داده‌ایم همچنین از یک نظریه‌ی فازی به‌منظور پاسخ به این نیازمندی‌ها استفاده نموده‌ایم.
واژگان کلیدی:
تشخیص و اجتناب از تهاجم، رایانش ابری، هستی‌شناسی، تصحیح هشدار، نیازمندی‌های سیستم

فهرست مطالب
چکیده...............................................................................1
1.مقدمه............................................................................2
1.1هدف پژوهشی .............................................................3
1.2محدودیت‌ها و کرانه‌ی پژوهشی........................................4
2. هستی‌شناسی سیستم‌های تشخیص و اجتناب از تهاجم......5
2.1لایه‌ی عملیات.................................................................6
2.2لایه‌ی ساختاری.............................................................12
3.  IDPS مدرن فعلی...........................................................15
3.1سیستم اجتناب و تشخیص از تهاجم..................................15
3.2مدیریت آلارم..................................................................22
4. سیستم‌های تشخیص و اجتناب از تهاجم در رایانش ابری.........23
4.1مشخصه‌های سیستم‌های رایانش ابری..............................25
4.2چالش‌های توسعه‌ی IDPS در محیط‌های رایانش ابری.............27
4.3 IDPS مبتنی بر ابری جدید.............................................28
4.4نیازمندی‌های .................................................................34
5.مباحث............................................................................38
6.نتیجه گیری......................................................................42

ترجمه مقاله استفاده از اسیلاتورهای دافینگ برای تشخیص انفعالی جزیره‌ای

عنوان انگلیسی مقاله: Application of Duffing Oscillators for Passive Islanding Detection of Inverter-Based Distributed Generation Units
عنوان فارسی مقاله: استفاده از اسیلاتورهای دافینگ برای تشخیص انفعالی جزیره‌ای شدنِ واحدهای تولید پراکندۀ مبتنی بر اینورتر
دسته: برق - الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 15
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
با در نظر گرفتن امنیت و عملکرد مطمئن سیستم‌های نوین تولید پراکنده (DG)، برای تمییز حوادث مختلف نیاز به یک سیستم عیب‌یاب خبره است. یکی از الزامات حیاتی در عملکرد امن تولید پراکنده "تشخیص جزیره‌ای شدن" است. در این مقاله، یک روش تشخیص جدید جزیره‌ای شدن پسیو، به کمک استفاده از اسیلاتورهای دافینگ، برای اولین بار پیشنهاد و تحت شرایط مختلف شبکه مورد آزمون قرار گرفته است. این روش بدین منظور طراحی شده است که با شناسائی تبدیل اسیلاتور دافینگ از حالت "وضعیت آشفته" به "وضعیت دوره‌ای بزرگ" و برعکس، تغییرات فرکانس تزویج نقطه مشترک را تشخیص دهد. نتایج شبیه‌سازی انجام شده توسط نرم‌افزار MATLAB/Simulink برای تصدیق عملکرد روش ارائه شده به کار گرفته شد. نشان داده شده است که روش معرفی شده با حداقل زمان تشخیص، حتی در حضور نسبت‌های بزرگ‌ نویز به سیگنال‌، دقت بسیار بالایی دارد.  
عبارات کلیدی- آشفتگی، تولید پراکنده (DG)، معادله دافینگ، جزیره‌ای شدن، مبدل منبع ولتاژ. 
I. مقدمه
عملکرد جزیره‌ای واحدهای تولید پراکنده (DG) معمولا وقتی اتفاق می‌افتد که منبع تغذیه از شبکه اصلی جدا شده باشد اما DG هنوز درحال تحویل توان به شبکه باشد. عدم موفقیت در قطع DG حین جزیره‌ای شدن، ممکن است تاثیرات منفی قابل توجهی روی تجهیزات DG و شبکه‌های بهره‌برداری برق به همراه داشته باشد. واحد DG باید جزیره‌ای شدن را تشخیص داده و واحد DG را در یک زمان مناسب جدا کند تا مانع خسارات شود [1] و [2]. بخش اصلی تشخیص جزیره‌ای شدن تمییز صحیح لحظه جزیره‌ای شدن و جداسازی DG از شبکه توزیع (DN) در کمترین زمان ممکن است. جزیره‌ای شدن ناخواسته DG ممکن است منجر به مسائل کیفیت توان (PQ)، تداخل با تجهیزات حفاظتی شبکه و امنیت پائین مصرف‌کننده‌ها شود. شایان ذکر است که برخی محققان در حال بررسی موقعیتی هستند که در آن DG دارای قابلیت ridethrough بوده و مسئول برقدار کردن بار پس از جزیره‌ای شدن است [3]-[6]. همین گزینه می‌تواند باعث پیچیدگی بیشتر  سیستم کنترلی و نیز افزایش هزینه‌ها شود. 

ترجمه مقاله استفاده از الگوریتم مورچگان برای قیمت گذاری توان راکتیو

نوان انگلیسی مقاله: Application of the ant colony search algorithm to reactive power pricing in an open electricity market
عنوان فارسی مقاله: استفاده از الگوریتم جستجوی جمعیت مورچگان برای قیمت گذاری توان راکتیو در بازار آزاد برق
دسته: برق - الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 17
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
برای انتقال توان حقیقی و تامین امنیت شبکه قدرت، مدیریت توان راکتیو ضروری است.در بازار برق ارائه یک روش صحیح و ممکن برای قیمت دهی توان راکتیو دارای اهمیت است. در مدل های مرسوم پخش بار بهینه، هزینه تولید توان راکتیو در نظر گرفته نشده است. در این مقاله هزینه تولید توان راکتیو و هزینه سرمایه گذاری بانک های خازنی در تابع هدف مساله OPF گنجانده شده است.  لذا، با استفاده از الگوریتم جستجوی جمعیت مورچگان، مساله بهینه حل شد. برای محاسبه هزینه توان اکتیو و راکتیو در هر باس در بازارهای رقابتی برق، از نظریه قیمت نهایی استفاده شد. اعمال روش ارائه شده روی سیستم 14 باس  IEEE اعتبار و کارایی آن را به اثبات می رساند. نتایج بدست آمده از چندین مورد مطالعه ای نشان دهنده تاثیر عوامل مختلف روی قیمت توان راکتیو است. 
1. مقدمه
ساختار سنتی کنترل شده و انحصاری صنعت برق در کل دنیا در حال تبدیل شدن به یک محیط رقابتی و با دسترسی باز است. در این محیط جدید بازارهای برق ضرورتا بصورت رقابتی هستند. تاکنون، تمامی تلاش ها در وهله اول روی توسعه روش هایی برای تعیین میزان غرامت توان اکتیو ژنراتورها متمرکز بوده اند. با اینکه سرمایه گذاری در تولید برق و هزینه سوخت، مهم ترین هزینه های عملکردی سیستم قدرت به شمار می آیند اما روز به روز به اهمیت توان راکتیو افزوده می شود، بخصوص از نقطه نظر امنیت و تاثیر اقتصادی ای که در پی دارد [1]. 
جبرانسازی و بهینه سازی توان راکتیو متحمل تبادل توان الکتریکی به عنوان بخشی از خدمات کمکی است. مصرف توان راکتیو دارای منحنی تقاضا برحسب زمان مشابه با توان اکتیو است، بخصوص برای بارهای موتوری و کوره ها. بنابراین، برای مدیریت شرکت های تولیدی و/یا انتقال، عملکرد و تخصیص هزینه توان راکتیو دارای اهمیت بسیار زیادی است [1]. 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

ترجمه مقاله ارزیابی کاهش فلیکر نور به کمک جبرانسازهای موازی (شنت)

نوان انگلیسی مقاله: As se s sment of Light Flicker Mitigation using Shunt Compensators
عنوان فارسی مقاله: ارزیابی کاهش فلیکر نور به کمک جبرانسازهای موازی (شنت)
دسته: مهندسی برق
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 8
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
چکیده- هدف اصلی این مقاله مقایسه کارائی نسبی جبرانسازهای موازی در کاهش (تسکین) فلیکر نور حاصل از کوره‌ قوسی  است. یک سیستم تست متشکل از یک کوره قوسی مدل‌شده در نرم افزار PSCDAD/EMTDC ، در یک حالت با حضور جبرانساز استاتیکیVar  (SVC) و جبرانساز استاتیکی سنکرون (STATCOM) و در حالتی دیگر بدون حضور آنها شبیه‌سازی شده شد. مشخصات جبرانسازی این دستگاه‌ها برحسب شاخص‌های شدت فلیکر (Pst) و با استفاده از مدل فلیکرمتریِ توسعه یافته در PSCAD/EMTDC اندازه‌گیری و بررسی شد. نتایج شبیه‌سازی نشان می‌دهد که STATCOM به علت پاسخ سریع‌تر، قابلیت کاهش فلیکری بالاتری را نسبت به SVC دارا می باشد.  
I. مقدمه
سیستم قدرت نوین یک شبکه پیچیده است که تعداد زیادی از تجهیزات الکتریکی را به هم متصل می‌کند. صنایع سنگینی مثل ذوب‌آهن که در یک سیستم قدرت به شبکه محلی متصلند مصرف توان بسیار بالایی دارند که میزان مصرفِ توان، با زمان متغیر است. صنایع ذوب‌آهن دارای بار کوره قوسی است که به شدت غیرخطی است. جریان کشیده شده توسط این نوع بار در طی فرایند ذوب به سرعت تغییر می‌کند. تغییرات سریع جریان باعث افت ولتاژ در امپدانس سیستم AC شده و در نتیجه در نقاط تزویج مشترک (PCC) ولتاژ نوسانی حاصل می‌شود. اگر ولتاژ با فرکانس 0.5-35 Hz نوسان کند آنگاه در شدت روشنایی نور الکتریکی تغییراتی بوجود می‌آید. این تغییر شدت نور الکتریکی را فلیکر (چشمک زدن، سوسوکردن) نور گویند. با اینکه این اتفاق عمدتا در لامپ‌های التهابی رخ می‌دهد، اما در برخی مواردِ نادر لامپ‌های مهتابی (فلورسنت) نیز پدیده فلیکر نور را تجربه می‌کنند. 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

ترجمه مقاله عملکرد ترکیبی اصلاح کننده های یکپارچه توان بوسیله توزیع گسترده

عنوان انگلیسی مقاله: Combined Operation of Unified Power-Quality Conditioner With Distributed Generation
عنوان فارسی مقاله: عملکرد ترکیبی اصلاح کننده های یکپارچه توان بوسیله توزیع گسترده
دسته: برق
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 24
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
در مقاله حاضر عملکرد ترکیبی اصلاح کننده های یکپارچه توان با توزیع گسترده مورد تحلیل قرار گرفته است. سیستم بحث شده در مقاله شامل اینورترهای سری و یک اینورتر موازی است. DG نیز از طریق یک خط DC به رکتیفایر متصل شده است. سیستم پیشنهادی مقاله می تواند به عنوان یک جبران کننده برای SAG و SWELL در وقفه های ولتاژ، هارمونیک ها ، توان راکتیو، در شبیه سازی های کامپیوتری نیز در تحلیل و آنالیز سیستم حاضر به کمک ما آمده است و از برنامه طراحی حالت های گذرای الکترومگنتیک DC به وسیله برنامه کامپیوتری در کنار نتایج آزمایشگاهی سخت افزار مربوطه بهره گرفته شده است.
سیستم مفروض، می تواند کیفیت توان را اصلاح کند این اصلاح کیفیت می تواند در یک نقطه از تاسیسات سیستم توزیع باشد یا اینکه در سیستمهای قدرت در صنعت باشد.
مقدمه
محققین تلاش گسترده ای را در مطالعه کیفیت توان انجام داده اند. این تلاش ها با هدف دستیابی به آخرین روشهایی است که برای اصلاح و بهبود توان انجام می شود.   کلا" عملکرد سیستم های یکپارچه اصلاح کننده توان (UPPC) ، کاهش اختلالاتی است که این اختلالات تاثیر گرفته از بار بحرانی است. UPQC شامل دو اینورتر می باشد که دارای اتصال مشترک خازنی DC می باشند. 
علاقه مندی و تمایل به استفاده از DG به صورت گسترده ای در حال گسترش می باشد این تمایل به دلیل آن است که DG می تواند نقش مهمی را در آینده سیستمهای قدرت بازی کند.    و بسیاری از مشکلات متداول سیستمهای قدرت AC را رفع کند. به عنوان مثال مشکلات حفاظتی که در سیستمهای قدرت توان بالا رخ می دهد. چرا که امکانات انتقال انرژی وسرویس دهی به تعداد زیادی از مشترکین محدود است. خطوط انتقال مشکلات حفاظتی خاص خود را دارند که این مشکلات می تواند کاهش پیدا نماید نصب تعداد زیاد DG می تواند این کار را انجام دهد. علاوه بر این مزیت دیگر DG منافع و بهره اقتصادی آن است که از طریق کاهش تلفات خطوط انتقال و هزینه تجهیزات شبکه ولتاژ بالا تامین می شود. 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

ترجمه بررسی اینورترهای چند سطحی تغذیه کننده درایوهای موتورالقایی

عنوان انگلیسی مقاله: Comparison of 3-Level and 9-Level Inverter-Fed Induction Motor Drives
عنوان فارسی مقاله: مقایسه اینورترهای سه سطحی ونه سطحی تغذیه کننده درایوهای موتورالقایی
دسته: برق
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 11
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
در این مقاله مقایسه بین اینورهای سه سطحی و اینورترهای نه سطحی تغذیه کننده درایو موتور القایی بیان می شود. یک مبدل منبع ولتاژ (VSI) مرسوم تغذیه کننده درایو موتور القایی، با استفاده از نرم افزار Matlab/Simulink مدلسازی و شبیه سازی می شود و نتایج ارائه می شود. همچنین اینورتر نه سطحی شبیه سازی می شود و نتایج مربوطه ارائه می گردد. طیف های تحلیل فوریه سریع (FFT) برای خروجیها برای مطالعه و بررسی کاهش هارمونیکها تحلیل می شوند.
کلمات کلیدی:موتور القایی، اینورتر چند سطحی، مبدل منبع ولتاژ، Matlab/Simulink
1- مقدمه
درایوهای سرعت متغیر (ASD)، ضروری وبرای صنایع و محققان بی پایان می باشد. این درایوها بطور وسیعی در صنایع برای کنترل سرعت سیستم های بالابر، سرعت دمنده ها، سرعت ماشین ابزارها و سایر کاربردهایی که نیاز به تغییر سرعت می باشد استفاده می شوند. در بسیاری از کابردهای صنعتی قدیمی موتورهای DC برای درایوهای سرعت متغیر به علت سرعت عالی و پاسخ خوبشان بکار گرفته می شدند، اما آنها معایب ذاتی کموتاتور و جاروبک های مکانیکی دارند که طی گذر زمان دستخوش پوسیدگی و گسستگی می شوند. در بیشتر موارد، موتورهای AC نسبت به موتورهای DC ترجیح داده می شوند، مخصوصاً موتور القایی به علت قیمت پایین، نگهداری کم، وزن کمتر، بازده بالاتر و ناهمواری های بهبود یافته و قابلیت اطمینان.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

ترجمه مقاله کنترل یک ریزشبکه دارای منابع متعدد - جزیره‌ای شدن و محدودسازی جریان

عنوان انگلیسی مقاله: Control of a Multiple Source Microgrid With Built-in Islanding Detection and Current Limiting
عنوان فارسی مقاله: کنترل یک ریزشبکۀ دارای منابع متعدد با توانائی تشخیص درونی جزیره‌ای شدن و محدودسازی جریان
دسته: برق
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 16
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
چکیده - روشی برای کنترل یک محیط ریزشبکه‌ای با منابع انرژی پراکنده و رابط مبدل منبع ولتاژ که دارای چند منبع انرژی است، تحلیل شده و به تایید می‌رسد. این روش کنترلی به گونه‌ای طراحی شده است که در هر دو حالت عملکرد متصل به شبکه و جزیره‌ای کار کرده و بین این دو حالت یک گذرای صاف و نرمی را فراهم می‌کند. دیگر ویژگی‌های این روش کنترلی شامل تشخیص جزیره‌ای شدن با پسخور مثبت و محدودسازی دینامیکی اضافه‌جریان نیز بررسی می‌شود. تصدیق این ویژگی‌های بیان شده از طریق نتایج حاصل از یک سیستم نمونه کوچک که دارای نتایجی از شبیه‌سازی حوزه زمان ریزشبکه ولتاژ متوسط است، بدست می‌آید. 
عبارات کلیدی- خودکار، کنترل، اینورتر، جزیره‌ای، ریزشبکه، مبدل منبع ولتاژ (VSC).
مقدمه
وقتی عمق نفوذ منابع انرژی پراکنده (DER) افزایش می‌یابد تا افزایش تقاضای برق را در عین کاهش اثرات زیست‌محیطی فراهم کند [1]، ریزشبکه‌ها بسیار مرسوم خواهند بود [2]. منابعی که بخشی از ریزشبکه را تشکیل می‌دهند دارای نیازمندی‌های خاصی هستند: هر منبع انرژی پراکنده (DER)، حال اینکه یک منبع تولید پراکنده (DG) باشد یا یک واحد ذخیره پراکنده (DS)، باید قادر باشد تا بدون ایجاد اثرات چشم‌گیر روی ریزشبکه، به این مجموعه افزوده شده و یا از آن خارج شود. همچنین ریزشبکه باید بتواند در هر دو شرایط از پیش برنامه‌ریزی شده و یا اضطراری، بین حالات متصل به شبکه (GC) و جزیره‌ای (IS) گذرای آرام و صافی را تجربه کند [2]-[4]. 
در بیشتر موارد، یک واحد منبع انرژی پراکنده از طریق یک مبدل منبع ولتاژ (که در این مقاله به طور مختصر آن را مبدل خواهیم گفت) با ریزشبکه میزبان در ارتباط است، تا به این طریق کنترل موثری بتوان روی مبدل واسط اعمال کرده و نیازمندی‌های عملکردی ریزشبکه را فراهم ساخت [5]. این مقاله بیشتر به راهبرد کنترل مبدل معرفی شده در مرجع [6] می‌پردازد؛ یک کنترلر مبتنی بر تغییر فاز و دامنه که دارای ویژگی‌های لازم برای عملکرد در یک محیط ریزشبکه‌ای را دارا می‌باشد (مثل تشخیص جزیره‌ای شدن، حفاظت اضافه‌جریان، و کنترل دروپ). در کل این مقاله از این راهبرد کنترلی تحت عنوان راهبرد کنترل‌شده با ولتاژ (VCS) (راهبرد کنترل ولتاژ) یاد خواهیم کرد. این مقاله به کمک موارد ذیل، مقاصد بیشتری را نسبت به مرجع [6] دنبال می‌کند:

پروژه عملی مهارت راهنمای موزه رشته گردشگری

پروژه عملی مهارت راهنمای موزه با عنوان کاخ نیاوران به همراه کوشک احمدشاهی بیش از 20 صفحه تایپ شده و آماده جهت ارائه به سازمان فنی و حرفه ای به عنوان تحقیق در قالب فایل ورد

خرید و دانلود - 10000 تومان

نمونه سوالات کارور فری هند (freehand)

بیش از 60 عدد نمونه سوالات کارور فری هند (freehand) مطابق با استاندارد فنی و حرفه ای و کاردانش از آزمونهای پایان دوره به همراه پاسخنامه برای کارآموزان رشته کامپیوتر

خرید و دانلود - 3500 تومان

نمونه سوال پرورش دهنده قارچ صدفی

نمونه سوالات پرورش دهنده قارچ صدفی از  آزمونهای پایان دوره فنی و حرفه ای مطابق با استاندارد جدید برای کارآموزان متقاضی آزمون در این حرفه

خرید و دانلود - 3000 تومان